Bírságmegelőzés

A gyermekvédelmi észlelő és jelzőrendszerről tartottam ma előadást a GENERALI NAGY DIÁK KRESZ-TESZT-en a Silverkartban.  Az utánam következő előadó Pető Attila volt, aki a kresz értelmezésről és bírságolásról beszélt.

Pető Attila vezető kresz-oktató, ő indította be Magyarország első női autósiskoláját, a Mosolyzónát, és Attila a szerzője az egy hónapja megjelent Bírságmegelőzési kézikönyvnek, melyből egy példányt ajándékozott nekem is a mai programon.

A könyv érdekessége, hogy az, hogy az oldalak ‘qr’ kódot tartalmaznak, amin keresztül eljuthatsz a kreszklub.hu oldalra. Érdemes ide is ellátogatni!

Azon túl, hogy az előadás is nagyon élvezetes volt, úgy gondoltam pár – motorosokat is érdeklő – mondatot, gondolatsort megosztok Veletek, bár bízom benne, sok újat nem tudok mondani, hiszen mindannyian oly jól ismerjük a KRESZ-t 😉 Az idézetek részben a könyvből, részben az oldalról származnak.

“A motorkerékpáros karral is adhat irányjelzést, sőt a vezető helyett az utas is jelezheti az irányváltoztatási szándékot.” 🙂

“A járdára kétkerekű motorkerékpárral akkor is felállhatsz, ha ezt közúti jelzések nem engedik meg. .. Más kérdés, hogy a járdán tilos motorozni, tehát tolva kell a motort elhelyezni.” 😮

“Autóbusz-forgalmi sávot olyan helyen létesítenek, ahol a menetrend szerinti buszoknak, trolibuszoknak folyamatos haladást szeretnének biztosítani még forgalmi torlódás esetén is. … Néhány jármű a tömegközlekedési eszközökön kívül is közlekedhet az autóbuszsávban, de csak a buszforgalom zavarása nélkül. … Ha a buszsávot záróvonallal választják el, akkor azt feltétlenül vedd figyelembe, és csak a szaggatott terelővonalhoz érve válts sávot. .. Úgyhogy a motoros sem jöhet ki-be a buszsávból csak ott, ahol terelővonal van!” 😮

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.